vrijdag 11 november 2016

Shoppin' for president

Zeg, kan ik hier waarden kopen?
Luister, ik heb centen zat.
En ik zoek ook wat nuances
voor het betere debat.

O, verkoopt u ook ideeën,
visies, doelen en zo meer?
Fijn, en 'n bakje slimme zetten
wil ik ook nog graag, meneer!

Ja, ik wil wel even wachten,
maar ik heb niet heel veel tijd.
Mag ik vast die doos met statements
uit het schap betrouwbaarheid?

Even kijken, ik ben er bijna,
nu alleen nog medeleven.
Ach wat, doet u er maar twee,
dan heb ik één om weg te geven.

En dan heb ik nog een vraagje:
inkoop, doet u daar ook aan?
Ik heb in de schuur nog groffe taal,
beledigingen en onzin staan.

U mag ze best wel overnemen,
ïk kan ze, denk ik, niet meer kwijt.
Dan doe ik er een gratis blikje
fraude bij, mét gespeelde spijt.

Mooi, zo hebben we het wel.
Stuurt u de rekening maar op,
dan ga ik nu snel vulling kopen;
't is n hoofdzaak hè, mijn job.

't Was prettig zaken doen met u,
mijn toekomst kan niet meer kapot.
By the way, nog even over die spullen:
zit er ook garantie op, of not?

😄 #grab'm #bythepoëzie